تبلیغات

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آنتالیا کجاست؟ آنتالیا یکی از شهرهای پر جاذبه و توریستی است که در غرب ترکیه قرار گرفته است. این شهر زیبا یکی از بزرگترین مراکز گشت و گذار و تفریح در کشور ترکیه است. آنتالیا در مناطق مدیترانه ای غرب کشور ترکیه قرار دارد و از ضلع شمالی با شهر های بوردور و از جنوب به دریای مدیترانه منتهی می شود. آنتالیا از ضلع شرقی به شهر سریک و از ضلع غربی به شهر کورکوتلی و همچنین از جنوب به شهر کمر منتهی می شود.
در شهر آنتالیا لنگرگاه هایی جذاب خودنمایی می کنند و در بلوار ها درختارن نخل سر به فلک کشیده ای وجود دارند که جلوه بسیار زیبایی به خیابان های این شهر می بخشد.
این شهر ساحلی و زیبا بخش عظیمی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را در خود جای داده است. آنتالیا جز اولین مکان هایی در ترکیه بوده است که انسان ها در آن سکونت داشته اند و به همین سبب آثار و جاذبه های باستانی بسیاری در این شهر وجود دارد. اما پیش از سفر به هر قسمتی از دنیا باید اطلاعات مناسبی در زمینه آن کشور و یا شهر مورد نظرتان داشته باشید تا بتوانید سفری راحت داشته و بدون هیچ دردسری به تمامی نیازهای تان، از جمله پیدا کردن یک اقامتگاه و یا هتل خوب و همچنین بهترین رستوران ها برسید. به همنی منظور ما قصد داریم تا در این مقاله به بهترین زمان سفر به آنتالیا بپردازیم. با ما همراه باشید.

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا در نزدیکی بادهای شمالی سرد قرار گرفته است و همین موجب شده تا آب و هوایی مدیترانه ای به همراه تابستان های بسیار گرم و زمستان های تقریبا معتدل داشته باشد. آب و هوای آنتالیا حدود 300 روز در سال آفتابی است و به دلیل اینکه در کنار دریا قرار گرفته، دمای هوا هیچگاه به زیر 15 درجه نمی رسد و معمولا در تابستان ها دمای هوا حدود 28 درجه است.
اما در ماه جولا و آگوست که معادل ماه های تیر و مرداد است، دمای هوا به 40 درجه سانتی گراد هم می رسد اما به دلیل رطوبت هوا و وجود دریا، هوا مرطوب تر بوده و همین باعث گرمای بیشتر هوا می شود. با این وجود وزیدن نسیم خنک از سمت شمال شرقی تا حدودی گرمای تابستان را در آنتالیا قابل تحمل تر می کند. گردشگران معمولا در همه ی فصل ها ی سال به آنتالیا سفر می کنند چراکه این شهر همیشه آب و هوای نسبتا ملایم و متعادلی دارد.

بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس فصل

پیش از بررسی بهترین زمان برای سفر به آنتالیا از نظر آب و هوا بهتر است که اطلاعاتی کلی در رابطه با آب و هوای این شهر در فصول مختلف سال کسب کنید، در ادامه به بررسی وضعیت آب و هوای این شهر در هر فصل می پردازیم:

همانطور که گفتیم گردشگران معمولا در همه فصل ها به آنتالیا سفر می کنند چراکه این شهر به دلیل داشتن آب و هوای ملایم شهری پر توریست است اما هستند کسانی که دوست دارند در فصل مناسب و بهتر به این شهر سفر کنند، به همین دلیل ما قصد داریم تا در این قسمت به بهترین زمان سفر به آنتالیا بر اساس فصل ها بپردازیم.

سفر به آنتالیا در فصل بهار

آنتالیا در فصل بهار که معادل ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد است دارای آب و هوایی بسیار ملایم و معتدل است و می توان گفت که بهترین وقت سفر به آنتالیا در این فصل است و شما میتوانید سفری خاطره انگیزی را تجربه کنید. در فصل بهار دمای هوا رو به گرما می رود و بیشتر روزها آفتابی است. با اینکه فصل بهار است اما خبری از بارش باران نیست و همانطور که گفتیم آسمان در بیشتر مواقع آفتابی است. گردشگران می توانند در این فصل از آب و هوای بسیار مطلوب آنتالیا لذت ببرند.

سفر به آنتالیا در فصل تابستان

آنتالیا در فصل تابستان بسیار گرم است و میانگین دمای هوا در این فصل حدود 30 درجه سانتی گراد است. با این وجود به شما توصیه می کنیم که اگر این فصل را برای سفر به آنتالیا انتخاب می کنید حتما در نظر داشته باشید که رطوبت و گرمای هوا ممکن است بسیار آزار تان دهد. گرم ترین ماه های فصل تابستان در آنتالیا معادل ماه های تیر و مرداد هستند.

سفر به آنتالیا در فصل پاییز

با شروع فصل پاییز همانند دیگر جاهای دنیا آب و هوای آنتالیا هم رو به سرما می رود و بارش باران کم کم شروع می شود. همانطور که می دانید آنتالیا شهری ساحلی است و بیشتر گردشگران تفریحات آبی را ترجیح می دهند و شاید هم به همین دلیل به این شهر سفر کرده باشند بنابراین اگر شماهم جز همین دسته از افراد هستید پس به شما پیشنهاد می کنیم که در نیمه دوم سال به آنتالیا سفر نکنید.

سفر به آنتالیا در فصل زمستان

آنتالیا در فصل زمستان در عین سرد بودن بسیار مرطوب و خوش آب و هواست با این حال اکثر گردشگران از سفر در فصل زمستان به این شهر امتنا می کنند چراکه در این فصل آنتالیا شاهد بارش برف و باران است و همانطور که پیش تر هم گفتیم اکثر گردشگران برای تفریحات آبی و ساحلی به این شهر سفر می کنند. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که سفر کردن به نقاط آرام را دارید و از طرف دیگر دلتان می خواهد تا حدودی سفری ارزان قیمت داشته باشید، به شما توصیه می کنیم که حتما این فصل را برای رفتن به آنتالیا انتخاب کنید چرا که این فصل هم بهترين زمان براي سفر به انتاليا به حساب می آید.

بهترین غذاهای آنتالیا

جدای از تفریحات و گشت و گذار ها مهمترین قسمت سفر تغذیه است. همانطور که می دانید غذاهای ترکیه از محبوبیت خاصی برخوردار اند و بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. در شهر آنتالیا می توانید شاهد غذاهای بسیار متنوعی باشید و از آن ها لذت ببرید. از جمله معروف ترین غذاهای این شهر خوراک گوشت ((Sac kavurma، کباب اسکندر، حلوا، ترکیبی از انواع غله و آبمیوه ها (Kolle) و خوراک تهیه شده از گندم و گوجه (Tomato cive) است.

بهترین زمان خرید در آنتالیا

ترکیه از لحاظ خرید یکی از محبوب ترین کشورهاست و از این رو در آنتالیا با وجود مراکز خرید متعدد می توان بهترین خرید ها را تجربه کرد. اما اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه و ارزان تر هستید باید بگوییم که بهترین زمان خرید در آنتالیا فصل زمستان است چراکه در این فصل به کم شدن جمعیت گردشگران قیمت ها تا حد چشمگیری کاهش پیدا می کند و اکثر فروشگاه های بزرگ به خاطر اینکه اجناس خود را به فروش برسانند تخفیفات چشم گیری را شامل محصولات شان می کنند.

هزینه سفر به آنتالیا

اگر قصد دارید تا با تورهای گردشگری به آنتالیا سفر کنید باید حتما این موضوع را در نظر بگیرید که هزینه و قیمت تورها بنا بر خدماتی که ارائه می دهند بسیار متفاوت است و تمام این تفاوت بر می گردد به نوع هتل و یا آژانس و وب سایتی که از آن تور را خریداری می کنید. اما به طور کلی می توانید با مراجعه به آژانس های مسافرتی برآوردی از کل هزینه های سفر به آنتالیا را به دست آورید. اما به طور کلی اگر به دنبال سفری ارزان به آنتالیا هستید بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر کنید چراکه در این فصل به دلیل وجود آب و هوای نامناسب قیمت هتل ها کاهش می یابد و شما می توانید پولی را که بابت هتل 3 ستاره می پرداختید را برای یک هتل 5 ستاره بپردازید.

معرفی جشنواره ها و فستیوال های معروف آنتالیا

فستیوال اپرا و رقص باله آسپندوس

فستیوال آسپندوس یکی از محبوب ترین و معروف ترین فستیوال های دنیاست که در آنتالیا برگزار می شود. این جشنواره بین المللی از سال 1988 تا به امروز توجه بسیازی از مردم از جمله گردشگران را به خود جلب کرده است. این فستیوال هر ساله در سالن تئاتری قدیمی به نام آسپندوس برگزار می شود.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا

این فستیوال جذاب سالانه هزاران هزار بازدید کننده دارد. فستیوال مجسمه های شنی در یک نمایشگاه بزرگ ساحلی برگزار می شود که در آن با استفاده از شن مجسمه های شنی بسیار جذابی می سازند. وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، شهرداری آنتالیا، بنیاد توسعه آنتالیا، انجمن روزنامه نگاران از جمله سازمان هایی هستند که هر سال این جشنواره را حمایت می کنند.

فستیوال فیلم پرتغال طلایی آنتالیا

یکی از محبوب ترین فستیوال های معروف آنتالیا فستیوال فیلم پرتغال طلایی است که هر سال در 4 اکتبر با سرپرستی مرکز فرهنگی و هنری منطقه برگزار می شود. این فستیوال از مجموعه داستان های کوتاه و بلند و فیلم های کوتاه استقبال ویژه ای می کند و همچنین از بهترین بهترین فیلم ، بهترین کارگردان ، بهترین فیلمبردار ، بهترین بازیگر نقش اول مرد ، بهترین بازیگر نقش اول زن ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن قدر دانی می کنند.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

مرکز آبی آکوالند | Aqualand

این مجموعه یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی آنتالیا است که در محوطه بزرگی در نزدیکی ساحل کنیا آلتی قرار گرفته است. در مرکز تفریحی آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاق 100 متر به درون چندین استخر بزرگ فرو می ریزند. آکوالند به دلیل شگفتی های بسیار زیاد ش به قصر پنبه ای معروف شده است. اکثر استخر های آبی این مجموعه خواص درمانی دارند.

رودخانه ماناوگات آنتالیا | Manavgat River

پیش از میلاد مسیح یعنی حدود 200 سال قبل از آن هم از رودخانه ماناوگات برای حمل بار استفاده می کردند. این رودخانه از کوه های تور جاری می شود و بعد از 90 کیلومتر به دریای مدیترانه منتهی می شود. در چهار کیلومتری ماناوگات آبشاری با همین نام قرار گرفته و محلی برای کشتی های بادبانی و تفریحات آبی مانند شنا و گشت و گذار با کشتی است.

شهر کلاچی آنتالیا | Kaleiçi

این شهر رویایی و جذاب با محله هایی پر پیچ و خم و دیواره های سنگی و خانه هایی سفید و قدیمی در ضلع شرقی آنتالیا قرار گرفته است. این شهر دارای جاذبه های متعددی است که از جمله معروف ترین آن ها میدان اصلی (کاله کاپیسی)، دروازه بزرگ و برج ساعت سنگی، مسجد تکلی محمت پاشا، مناره باشکوه کسیک، کلیسای بیزانس هستند. امروزه کالیچی یکی از بزرگترین مناطقی است که به صورت سختگیرانه ای محافظت می شود.

منبع: https://bestfarsi.ir/articles//best-time-to-travel-to-antalya



بخش نظرات

کد امنیتی رفرش
.